Sorumlu Olmak Özgür Olmaktır (EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER)

Sorumlu Olmak Özgür Olmaktır 


Ögrencilerimizin sorumluluklarının farkına varmaları, sorumlulularını yerine getirmeleri, aile içindeki görev paylaşımlarına, işbirliğine katılmaları amaçlanmış olup, edindikleri bu kazanımları günlük hayatlarında kalıcı hale getirmek, sürekliliğini sağlamak hedeflenmiştir.

Bu uygulamaya özel eğitim öğrencilerimizin aile bireylerini öğrenmelerini sağlanarak başlandı.Öğrenci velileri de sürece dahil edilerek, aile bireylerinin sorumlukları ve işbirliğinin önemi üzerinde duruldu. Bu konu ile ilgili sınıf da öğrendiklerimizi, çocukların günlük yaşamlarına aktarabilmeleri için çocuklardan ailelerinin destekleri ile, her güne en az 3 sorumluluk yerine getirmeleri istendi.Uygulamanın kalıcılığını sağlamak için ailelere sorumlulukları içeren aylık çizelge gönderilip, Haziran sonuna kadar takibinin yapılması istendi. Öğrenci ve velisi tarafından doldurulan bu çizelgeyi her ay sonunda öğrenciden okula getirmesi ve yaptıkları ve yapmadıkları konusunda arkadaşlarına bir sunum yapılması istendi. Uygulamanın amacı ile bire bir bağlantılı olarak özel eğitim öğrencilerinin hayatlarını kendi kendilerine idame etmeleri, en az seviyede yardıma ihtiyaç duyarak sorumluluklarını yerine getirmelerini sağlayarak özgüven kazanmaları sağlandı.

Uygulamada öğrencilerin üstlenecekleri sorumluluklarda tehlikeli,kesici ve delici işler konusunda veliler ve çocuklar uyarıldı. Ayrıca velilere çocukların hazır bulunuşlukları açısından yapamayacakları işler konusunda dikkat etmeleri, özgüven kırıcı işler ve sözlerden kaçınmaları istendi.

Öğrencilerimizin kendilerine olan güvenleri arttı, yaptıkları işlerden zevk aldıkları ve sınıf içi sorumluluklarında da daha istekli oldukları görüldü. Ailelerden gelen dönütlere göre ise; çocuklarının evde daha önce hiç bir şey yapmaz iken şimdi ise aile içinde işbirliği ile istekli olarak bir çok sorumluluğu yerine getirdikleri, kıyafetlerini bile kendi giymek istemeyen çocuklarının kardeşlerine de yardım ettikleri ifade edildi. Aylık uygulanan çizelgenin çocukların motivasyonunu arttırdığı görüldü. Ayrıca bu çizelgenin aylık olarak sınıfta sunulmasının öğrenciye toplum önünde konuşma, iletişim yönündende katkısı olduğu gözlemlendi.

28-12-202328-12-202328-12-2023



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi